• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Jag blir runt skickad mellan 3 avdelningar som inte har något samarbete över huvudtaget. Det har tagit snart en timme att få reda på vilken ränta jag betalat in eftersom att det saknas massor till SKV. Den ena säger att dem inte tar någon ränta, den andre säger att dem dem alltid rapporterar in och att det inte kan stämma och den tredje löste allt de andra två inte var kapabla till att göra på ungefär en halv sekund.
Jag förstår.. då har du hamnat på fronten och där har det börjat ca 25 nya. Men bra att det löste sig för dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Går fortfarande återbäringen till KFM även under en inledande skuldsanering som inte har vunnit laga kraft? Den är alltså fortfarande under utredning/överklagan. @Lasseman ?
Jag hade A-mål under inledande. Jag fick hela min skatteåterbäring utbetald. Inget gick direkt till KFM. Däremot blev jag ombedd att spara återbäringen för att vid ev beslut då betalas in som engångssumma.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Hej, jag fick 58 000 kr tilbaka… har 131 000 i underskott så jag vet inte hur dem räknar… förs året fick jag 42 000 tilbaka på 57 000 underskot
 

Jane

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
22 Januari 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Frågan kanske redan är ställd men jag förstår inte det här med inrapporterad ränta när man har skuldsanering. Vad är anledningen till att några tar mot kapital och andra ränta? Och varför känns det som ett lotteri från år till år? Jag är ju givetvis glad att få tillbaka pengarna jag inte räknat med men jag förstår inte
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Frågan kanske redan är ställd men jag förstår inte det här med inrapporterad ränta när man har skuldsanering. Vad är anledningen till att några tar mot kapital och andra ränta? Och varför känns det som ett lotteri från år till år? Jag är ju givetvis glad att få tillbaka pengarna jag inte räknat med men jag förstår inte
Den frågan har vi inget svar på...inget jag har sett iallafall...
 

Kaffeikoppen

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Såja, äntligen kom den i natt! Drygt 30K tillbaka, satan vad det kommer hjälpa.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Jag vet inte riktigt hur det funkar, men förstår inte varför dom ska vänta tills april ?!

Dock ser jag på Tradera att min försäljning för 2023 ligger långt under de 50tkr som Skatteverket och Tradera hänvisar till, så jag kommer inget göra…
Men jag tycker detta är förvirrande… :(

Sen är det ju inte LITE SJUKT att saker som jag en gång köpt och sen väljer att sälja till 99% under inköpsvärdet ens ska anses vara en intäkt…

Sverige = går igång på skatter - mjölka invånarna allt man kan… Jag spyr !!
Jag håller med - som privatperson har du en gång köpt in varan för skattade pengar och då vore det rimligt att man inte skattar för den vid försäljning, sedan kan man diskutera var gränsen går för affärsverksamhet, vilket är en helt annan sak.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp